Historijat škole
Na samom ulazu u naselje Butmir, prvo se uočava moderno zdanje osnovne škole smještene u zelenom i cvjetnom okruženju uz lijep sportski teren…
U naselju Butmir 1962. godine otvorena je područna škola za učenike I – IV razreda, koja je djelovala u okviru Osnovne škole « Branko Radičević» Ilidža.
U periodu 1992 – 1996 po punktovima u naselju egzistira osnovna škola “Butmir “.
U periodu 1996 – 2000. u okviru Prve osnovne škole ostaju odjeljenja I – IV razreda u Butmiru.
U školskoj 1999/2000. godini je rekonstruisana stara područna škola i izgrađen novi objekat.
Dana, 04.09.2000. godine otvorena je Javna ustanova Osma osnovna škola. Osma osnovna škola je dobila naziv po redoslijedu osnivanja na području općine Ilidža. Prvi direktor škole bio je Amer Ćenanović.
Na prijedlog Nastavničkog vijeća škole, a uz saglasnost porodice Ćenanović Amera, te uz veliku podršku Vijeća roditelja i Školskog odbora, direktora osnovnih i srednjih škola općine Ilidža, načelnika Senaida Memića, Općinskog vijeća, Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade, Vlade Kantona Sarajevo i Skupštine Kantona Sarajevo, školi je 22.12.2011. godine promjenjen naziv u Javna ustanova Osma osnovna škola „ Amer Ćenanović“ Ilidža.Nastavničko vijeće, Vijeće roditelja i Školski odbor Javne ustanove Osma osnovna škola „ Amer Ćenanović“, donijeli su odluku da se 22.12. obilježava kao Dan škole.
Amer Ćenanović rođen je 25.12.1961. godine u Butmiru. Osnovnu i srednju školu završio je na Ilidži, Mašinski fakultet u Sarajevu i stekao zvanje diplomiranog inžinjera mašinstva. Oženjen, otac dva sina, Mustafe i Muhameda. Do ratnih dešavanja u Bosni i Hercegovini radio je u „Famosu“ u Hrasnici, a u toku rata bio je pripadnik Armije Bosne i Hercegovine i komandant Općinskog štaba civilne zaštite. Od 1997. do 2000. godine obnašao je funkciju predsjedavajućeg Općinskog vijeća Ilidža. Od 01. septembra 2000. godine do 14. novembra 2004. godine bio je direktor Osme osnovne škole u Butmiru.
Na izborima 02. oktobra 2004. godine prvi put je izabran za načelnika Općine Ilidža, a na narednim lokalnim izborima, o4. oktobra 2008. godine, sa osvojenih 13 154 glasova, ponovio je mandat načelnika. Na poziciji načelnika Općine Ilidža nalazio se skoro punih sedam godina i postavio čvrste temelje njenog razvoja u svim oblastima. Njegova vizija je bila „Ilidža kao mjesto ugodnog življenja i prestižna turistiička destinacija“, te je zahvaljujući upravo ovoj viziji Ilidža pozicionirana u Kantonu Sarajevo i cijeloj Bosni i Hercegovini kao općina sa najbržim privrednim razvojem i najvećim investicionim ulaganjem.
Amer Ćenanović je na životnom putu ostao jednostavan i blizak svakom čovjeku. Djeca su ga voljela, gurkala se oko njega da ga pozdrave… Budio je u ljudima oko sebe samokritičnost i samoodgovornost. Voljeli su njegove pohvale, jer je bio čovjek od napretka, za sebe, ali i za druge. Čitav je život ostao dosljedan Istini, Pravdi i Ljudskosti.
Dana, 01. aprila 2011. godine otišao je veliki čovjek, Amer Ćenanović, ali svi koji su ga poznavali utjehu nalaze u djelima koja je ostavio iza sebe. Bio je osoba koje će se rado sjećati svaki član kolektiva naše škole, čovjek koji je u svemu imao mjeru, za svaki problem rješenje, i ono najvažnije, lijepu riječ i vedar osmijeh.
Funkciju direktorice škole od 2005. godine do 2014. godine obavljala je Kadrija Vejsilović, profesorica biologije.
Od 2014. godine direktor škole je Vahid Čustović, profesor matematike i informatike.
Od 17.5.2022. funkciju direktora škole obavlja Edisa Radončić, profesorica engleskog jezika.
Misija škole
Naša misija je pružiti sigurno, poticajno i inkluzivno okruženje koje potiče učenike na sticanje znanja, razvoj kreativnosti i karakternih osobina. Kroz inovativne metode poučavanja, podržavamo individualne potrebe svakog učenika kako bismo im omogućili da postanu samostalni, odgovorni građani s globalnom perspektivom.
Vizija škole
Naša vizija je biti prepoznata kao škola izvrsnosti koja inspirira i oblikuje lidera budućnosti. Težimo stvaranju okruženja koje potiče duboko učenje, raznolikost ideja i poštovanje, gdje svaki učenik otkriva svoj potencijal i razvija trajnu ljubav prema učenju. Želimo biti most koji povezuje prošlost s budućnošću, oblikujući odgovorne građane spremne suočiti se s izazovima svijeta.